Az adózók éves jövedelmi adatait tartalmazó igazolás a NAV egyik legnépszerűbb szolgáltatása, ezért jövedelemigazolást négyféleképpen is lehet kérni.
Elektronikusan, ügyfélkapun át, telefonon ügyfél-azonosító kóddal a 06-40/20-21-22 telefonszámon (elektronikus ügyintézésre kötelezettek kizárólag e két módon kezdeményezhetik igazolás kiadását), továbbá postán és személyesen a NAV ügyfélszolgálatain, ahol soron kívül lehet Ügyfélkaput nyitni. A „TEL” nyomtatványon lehet igényelni a telefonos azonosításhoz szükséges PIN kódot, amit a NAV soron kívül létrehoz és elküld a kérelmezőnek. A személyes ügyintézés előre tervezhető lesz, ha honlapunkon előre foglal időpontot a jövedelemigazolással kapcsolatos ügyintézéshez http://nav.gov.hu/nav/szolgaltatasok/ugyfelszolgalati_idopont_foglalasa
Elektronikus úton kizárólag az IGAZOL nyomtatványon nyújtható be adóhatósági igazolás kiadása iránti kérelem az ügyfélkapun keresztül. Az Art. 31. § (2) bekezdés szerinti bevallás, valamint összesítő jelentés, összesítő nyilatkozat benyújtására kötelezett adózó e kötelezettség keletkezése időpontjától az adóhatósági igazolás kiadására irányuló kérelmének előterjesztését kizárólag elektronikus úton teljesíti.
A jövedelemigazoláshoz szükséges IGAZOL nyomtatvány letölthető a NAV honlapjáról http://www.nav.gov.hu/nav/letoltesek/nyomtatvanykitolto_programok/nyomtatvanykitolto_programok_nav/kerelmek/igazol.html
A személyes ügyintézésre alkalmas egyszerűsített kérelem a NAV ügyfélszolgálatain térítésmentesen elérhető.
A jövedelemigazolás kizárólag szja-bevallással lezárt adóévre adható ki. 2016. évről szóló jövedelemigazolást tehát csak akkor állít ki a NAV, ha az erről szóló bevallást feldolgozta.